۳ پرنده شکاری در تکاب به دامان‌ طبیعت بازگشتند
نوشته شده توسط : اندرزگو

ییس اداره حفاظت محیط‌زیست تکاب گفت: ۳ بُهله پرنده «سارگپه» پس از بهبودی و تیمار توسط محیط‌بانان این شهرستان به دامان‌طبیعت بازگشتند.

محمدرضا صادقیان روز شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این پرندگان شکاری یک ماه قبل در زیستگاه‌های طبیعی تکاب دچار مصدومیت‌ شده و قادر به پرواز نبودند.

وی بیان کرد: این سارگپه‌های زخمی که توسط دوستداران محیط‌زیست نجات‌ یافته و به محیط‌بانان تحویل داده‌ شده بودند در اداره محیط‌ زیست تکاب مورد مداوا و تغذیه قرار گرفتند.

وی افزود: پرندگان شکاری پس از یک ماه تیمار و تغذیه مناسب و کسب توانایی پرواز توسط محیط‌بانان در یکی از زیستگاه‌های طبیعی این شهرستان رهاسازی شدند.

صادقیان ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون ۳۰ قطعه انواع پرنده مصدوم در این شهرستان با مشارکت دوستداران محیط زیست و این اداره مداوا شده و به دامان طبیعت بازگشته‌اند.

وی گفت: هم‌اینک نیز پنج قطعه انواع پرنده شکاری مصدوم در اداره محیط‌زیست تکاب توسط محیط‌بانان درحال مداوا و تیمار هستند.

تکاب زیستگاه بیش از ۳۰ نوع پرنده شکاری و زینتی از جمله عقاب طلایی، شاهین، سارگپه، سهره، شاه بوف، چکاوک، تیهو، بلدرچین، کبک و ترلان و جغد است و هرساله در فصل‌های بهار و تابستان نیز میزبان پرندگان مهاجری از جمله چلچله است که به علت طبیعت خنک و آب و هوایی معتدل به زیستگاه‌های این شهرستان سفر می‌کنند.

تکاب در منطقه‌ای کوهستانی و سردسیر در جنوبی‌ترین نقطه آذربایجان‌غربی واقع شده است و دارای طبیعتی بکر و زیستگاه‌های غنی است.




:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 مهر 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: